viernes, 11 de enero de 2008

A Tortuga de coscarana toba d'o Yangtsé. Copular u morir.




A tortuga de coscarana toba d’o Yangtsé u tortuga de Shangai ye una d’as tortugas d’augua dulze más grans d’o mundo. Ye un reptil de 1 metro de largaria, 70zm d’amplaria, bels 130 Kg de peso y o morro pareixiu a o d’un tozín. Dica aquí tot pareix normal ta un quelonio como en ye iste, pero o que fa que o Rafetus swinhoei siga especial ye que no’n quedan más que 3 exemplars en o mundo; un masclo y una fembra en dos zoolochicos en China y atro masclo en Bietnam.
Iste animal abitaba en l'ibón Jiangsu en China, os cursos baixos d’os ríos Yangtsé y Honghe y o norte de Bietnam.Ista espezie estió en o sieglo XX bitima d’a cazata indiscriminada. A suya carne se feba serbir d’alimento, a suya coscarana y os suyos güesos t’a merezina tradizional y a suya capeza como trofeu.
Ta prebar de remeyar iste estau cretico, se prebará que dos d’istos exemplars copulen. Ta isto se chuntará a la fembra de más de 55 añadas, que encara mete güegos no fecundaus, y un masclo de más de 80 añadas, birchen como totz os suyos concheneres encara bibos (només en son 3 como eba dito). No se sabe garra d’a suya reproduczión. Puestar que si a copula contine enta debán, a fembra alze a babada d’os masclo bellas añadas ta empreñar os güegos. Si no, se prebará de fer-le una empreñada artifizial.
A fembra ye ibernando dica abril, ¡l’estreta que se lebará a pobreta cuan se dispierte!

2 comentarios:

Javi dijo...

Veo que sigues progresando mucho con tu blog. Sigue así Alberto.

Un saludo desde Sevilla y suerte con los exámenes.

Javi

Alberto dijo...

Hombre, si es el biólogo desaparecido.
¿Qué tal el cursillo? ¿Ya te han enseñado a limpiar el monte? A ver si te dejas ver más, que veo que en tu blog te metes pero por el msn lo que se dice nada.......
Ale Javi que vaya bien.