lunes, 26 de mayo de 2008

As planarias. O expedient X d'a transmisión d'informazión.

Astí baixo tos dixo con un crebatozuelos, que dende que me lo dizión no he puesto dar-le garra soluzión. Asinas que os que sepatz de biolochía y etolochía escurruchatz-tos o zelebro a beyer si podetz trobar bella ideya.

L'istoria trata sobre una preba que se fazió con planarias (que son anelidos acuaticos). Istos animaletz son fotofobos, ye dezir, que les cuaca más que más d'estar en a escuridat. Manimenos cuan les das alimento en un puesto con luz, istas comenzipian a trafegar a zerina y ban t'a istos puestos con luz, alabetz cuan ya han aprendiu que a luz les trayeba comida, en que bi ha luz as planarias s'acapizan sobre ista.
A istas planarias les ne dan ta michar d'atras planarias muertas, criadas exclusivament ta ista funzión alimentizia. Pero una begada, os zientificos s'entibocón y matón a un grupo de planarias biellas que ya eban estau somisas a la preba, ta alimentar a bellas planarias chobens que encara no i eban estau somisas.
A l'atro'l diya cuan os zientificos iban a comenzipiar a preba con ixas planarias chobens se lebón una gran percutida ya que ixas planarias en que beyón a luz, i corrión ascape ta pillar a suya comida, cosa que yera imposible ya que ista yera a primera begada que istas planarias yeran somisas ta la preba y encara no eban puesto asoziar a luz a la comida.

¿Puestar que istas planarias aigan obteniu l'informazión debiu a que eban minchau planarias biellas que eban estau somisas a la preba?
¿Cómo ye posible a trasmisión d'ista mena d'informazión a trabiés de una cadena trofica?
¿Ye posible que l'informazión d'a experienzia mientres a bida se alze en garra estructura como en forma de ARN u proteína?
¿No sería lamarkista pensar que ista mena de informazión pueda transmitir-se?
Si tos etz quedau O_O "fendo güellos" (jajaja) sapetz que no sotz os unicos porque yo tamién m'en quedé.
Cualsiquier ideya u comentario dixatz-me-lo aquí. A beyer si belún troba a soluzión.

1 comentario:

Anónimo dijo...

kieres ser partícipe de nuestro geoblog?

Si es así, t hago miembro en un momento y entraras en la falsedad pura k es nuestra pagina