sábado, 27 de octubre de 2007

L'ameba mincha-celebros torna a l'enrestida.


En leyendo ista notizia que m’amostró o mio amigo Javi, no podié endurar as ganas de fer-ne a riseta. Cómo no. Toz isto siempre acayece en os Estatos Chunitos, pensé.
Me fazió remerar ixa pelicula que me fazió asabela zerina de chicot , ixa d’os muertos bibiéns que saliban baixo a tierra y minchaban celebros como qui mincha una ralda de milón d’augua. Pero tamién me pregunté ¿Y si ye berdat?....Ai amigo, ixo sí que fa zerina! Güe te chitas ta la piscina u a o lago y maitín a tuya capeza pesa a metat ( a belún le’n caldría una mica )
Asti baixo tos dixo a notizia ta que la leigaz y ta que bi pensez.

"Alerta por nuebos casos de muerte por ameba que mincha celebros."

L’arlarma crexe en os Estatos Chunitos por l’incremento de muertes a causa d’un parasito microscopico clamau como Naeglesria fowleri que bibe en auguas continentals y calidas y que se fica en o cuerpo umán a trabiés d’a nariz ta destruyir as mucosas, plega en o zelebro an se sitia t’abalar as zelulas zelebrals d’as bitimas dica prebocar-les a muerte.
Iste parasito gosa trobar-se en ibóns, badinas, auguas industrials o piscinas escuidadas y con poco cloro.
Ista ameba ya ha matau ista añada a seis ninos y chóbens en Estatos Chunitos, a mayor cantidat de muertos por ista causa estió entre 1995 y 2004 cuan morión 23 presonas.
Debiu a o cambeo climatico, o numero d’infeutaus podría crexer ya que ista ameba bibe y se desembolica en a calor.

Sintomas

Os primers sintomas son dulors en a capeza, fiebre, rixidez en o cuello y mesmo enluzernadas o cambeos en o comportamién en casos más enantaus. En pasando una semana o pazién puede dentrar en coma y morir.
Dica iste momén no se conoixe garra tratamién eficaz y son pocas as posiblidaz que sobrebibir malas que comenzipia a infeuzión.

3 comentarios:

Guille dijo...

Oooooooo!

Me dejas con la boca abierta con esta noticia...la verdad que no lo habia oido nunca.
Pues nada espero que en España no haya de estas amebas xque si no...

Y nada que mañana nos vemos en clase...qe bien ¬¬.

Xaooo

Charrabís dijo...

He sentiu que o president d'ixe estau ye baixo tratamiento por iste mesmo parasito dende que puyó a o poder.

Ay, quántos chistes fácils se'n podría fer... pobres estadounidenses, siempre les pasa o pior.

Alberto dijo...

Sisi, en berdat se diz que en que plegón as amebas a o suyo celebro y beyón que no i eba más que morgallos y babas se plañón d'el y le regalón un troz de celebro azitau que no o quereban ni as ratas.

Fa zerina, berdat...