sábado, 26 de abril de 2008

Aznalcollar. 10 añadas dimpués.


Ayere se cumplión 10 añadas d’o bertiu tosico que menazó Doñana. A trencadura d’a basa d’a mina d’Aznalcóllar prebocó una tamborinada tosica de 6 millons de metros cubicos de repuis.6.000Hc d’o río Guadiamar quedión arrasadas dica que se logró aturar l’abanze en as puertas d’as marismas de Doñana. Diez añadas dimpués ixos puestos han floreixiu grazias a 300millons d’€.

Mientres dos diyas, a chen d’o lugar, os campesins, voluntarios, etc consiguión aturar prou luego ixa mareya negra con malacóns. Dimpués, mientres as dos añadas beniénts se fazión os treballos d’adrezadeta. Se consiguió redorar o 99% d’os contaminants. Como yera de dar, as autbidatz agrícola y ganadera se biedón y ixos terrens se allenón ta la suya rexenerazión. Ixa zona se combirtió en un corredor ecolochico que trabesa a probinzia de Sebilla y enrastra Sierra Morena con Doñana y que amillora a biodibersidat en ista zona.

Manimenos bi ha bels puntos sin rematar ya que a nueva bechetazión encara no se ye coneutada con a selba de Doñana y os berdaders ocupants d’a compleganza d’o rio no son os animals sinos os quads.

Dimpués de todas istas añada se puede decir que que se i ha feito un buen treballo de esbielladura. Mesmo bi ha chen que afirma que a zona ye millor que no antis d’o bertiu.

2 comentarios:

Javi dijo...

Aquella madrugá del 25 de abril, Viernes de Feria en Sevilla, fue un verdadero desastre, el mayor de los acontecidos en mi provincia y en Andalucía. A día de hoy es un corredor verde que ya nada tiene que ver con aquel desolador aspecto que dejaron los lodos.

Gracias Alberto por aportar información sobre este tema.

Charrabís dijo...

Ya en ha pasau 10 años?! uf, yo encara tiengo en a memoria aquels dias, y deziban que tardaría muito a tornar a estar como yera antes, pero por o que dizes s'ha puesto recuperar a pur de diners y treballo ambiental en tiempo record.

Esperemos que esferras asinas no tornen a pasar...