lunes, 23 de junio de 2008

L'ibis eremita, encara bi ha un filo d'asperanza.


Dimpués d'os desamens, Fendo huellos torna a l'enrestida con o mesmo de cutio (dica que l'encuesta que he penchada a man dreita en o sidebar diga o contrario) y mirando-se de amillorar a calidat dimpués d'iste mes. Agradeixemos a Fufi que aiga puesto enantar con o suyo grandismo poder a fin d'os desamens a o 12 de Chuño (en o mío caso) asinas podremos comenzipiar antis con antis a fer huellos.

En güellando o 20menutos bel d'istos diyas me trobé con una chicorrona notizieta que me truncó o ficazio y prou que no he dandaliau en mirar-me-ne más informazión.

"L'ibis eremita -Geronicus eremita-, abe cuasi extinta logra reproduzir-se en libertat."

L'ibis ye un muxonet con només de 250 exemplars en tot o mundo. De bels 80 zm d'altaria y 1,5Kg de peso ye un abe que tradizionalment ha habitau a zona d'o Mediterraneo. As unicas poblazión salbachinas que restan güe se troban en Marruecos y Siria. Abita en puestos aridos u semiaridos d’artigas y campos de cautibo.

Debiu a os pestizidas, l’agricultura intensiva, a man de l’ombre y l’alticamada d’o suyo habitat ha prebocau que a suya población baixase graument dica dentrar en a lista d’abes en periglo d’extinzión. Güe, només en quedan bels 250 exemplars.
A buena notizia ye que dimpués de 500 añadas se ha puesto reproduzir en España grazias a o “Proyeuto Eremita” desembolicau en o Zoo de Xerez d’a muga. Ha estau un proyeuto prou difizil ya que ista abe amenista d’atra abe ta aprender. Si se esen dixadas en libertat no esen puesto sobrebibir. Con iste proyeuto se miró de fer serbir “pais afillaus” . En naixer, os ibis se fan a o que beyen, alabetz ixas presonas esfrezadas d’ibis les amostran a alimentar-se. China chana se leban a un campo d’entrenamient an se contina con l’amostranza dica que no amenistan de l’aduya d’o ser umano ta sobrebibir.

2 comentarios:

Javi dijo...

Qué decirte de este ave. En Andalucía se apostó fuerte por su cría en cautividad en el Zoológico de Jerez y la reintroducción en su hábitat natural en el suroeste de Marruecos.

El Proyecto Ibis eremita, nacido en 2003 y puesto en marcha por la Consejería de Medio ambiente de la Junta de Andalucía y el Ministerio de Defensa, ha dado en este mes de junio sus primeros frutos al conseguir que se reprodujera por primera vez en 500 años, en el Campo de Adiestramiento de la Armada de la Sierra de El Retín, en el municipio de Barbate (Cádiz).

Alberto dijo...

Pues sí, aunque sea una ave bastante fea, es una buena noticia. Esperemos que se continúe en esta línea con muchas otras especies que están en la misma situación que el ibis.